vineri, 30 decembrie 2011

Schimba-ti scrisul, schimba-ti viata

Am auzit odata, mai demult, vorba asta: "change your handwriting, change your life!" si desi m-a gadilat intr-un mod placut la corason, ideea parea destul de ciudata si greu de crezut asa ca nu i-am dat prea multa importanta.

Apoi, fara nicio legatura (aparenta) in vara asta am simtit nevoia sa scriu mai frumos. De obicei, cand incep sa scriu, scriu frumos dar dup-aia incep sa ma grabesc tot mai tare, pana cand zbarcalesc intr-un asa mare hal ca nu mai inteleg nici eu ce vroiam sa scriu. Ma grabesc, n-am rabdare si de cele mai multe ori ma enervez de numa'. Si cum in ultima vreme am scris tot mai mult, expunandu-mi aproape toate gandurile pe hartie, am hotarat ca mi-ar placea sa scriu mai frumos si scrisul sa fie o operatie mai placuta.
De obicei am un scris care imita literele de tipar, dar acum am simtit nevoia sa rotunjesc literele. Mana incerca parca sa revina la copilarie, cand caligrafiam frumos, cu atentie si incantare, pentru prima data.

Hmmm, mi-am zis eu! E ceva interesant la mijloc :) Am constatat ca exista o anumita rezistenta in min(t)e cand scriu incet, cu rabdare, caligrafic. Si din nou mi-am zis ca e ceva interesant la mijloc si mi-am propus sa continui. Desi a fost destul de greu si mi-a trebuit rabdare si perseverenta sa trec peste disconfortul si nervozitatea nerabdarii obisnuite, am constatat ca, la fel ca in timpul unui masaj, tensiunea se topea odata cu efortul meu de a scrie cat mai incet si mai frumos posibil. Parca simteam o placere, o bucurie, o voluptate chiar, in fiecare litera scrisa corect si cu atentie. La inceput mi-a fost greu si imediat ce incepeam sa ma grabesc, incepeam inevitabil sa zbarcalesc. Dar, acum, dupa vreo luna - doua, constat ca scriu mult mai frumos, cu rabdare si chiar cu placere.

E un sentiment minunat sa-ti acorzi timp suficient pentru orice activitate. Sa simti c-o faci cu relaxare, cu bucurie si fara nicio graba. Graba ne-a intrat atata de adanc in subconstient incat de multe ori ne grabim si atunci cand nu avem nimic urgent de facut. Ne grabim intr-una pe noi insine si pe cei din jur si uitam sa ne bucuram de activitatile marunte pe care le facem.
Asa ca va provoc: orice ati avea de facut astazi, alegeti una din activitati si transformati-o intr-un ritual. Faceti-o incet, cu atentie, cu rabdare. Ca si cum v-ati misca in slow motion. Acordati-va atata timp cat aveti nevoie! Bucurati-va de fiecare miscare, de fiecare actiune ca si cum ati fi din nou copiii.
Poate fi spalatul vaselor, poate fi gatitul unor bunatati pentru revelion sau puteti scrie o scrisoare.

Revenind la scris, exista o doamna pe numele ei Vimala, care spune ca daca folosesti alfabetul dumneaei si anume: alfabetul Vimala, iti poti schimba viata. Dar nu va spun mai multe, daca vi se pare interesant aflati detalii din filmuletul de mai jos si de pe site.
Enjoy!

Un comentariu: