joi, 1 decembrie 2011

Despre cele 7 chakre

De cand am inceput sa studiez mai multe despre chakre si despre energia corpului, multe s-au schimbat in viata mea. Cred acum, ca prin simplul fapt de a afla mai multe despre cum functioneaza fiecare chakra si despre tehnici de echilibrare si armonizare a acestora, iti poti imbunatati enorm fiecare aspect al vietii. Si e atat de simplu! Exista multe tehnici usoare si tot felul de metode prin care iti poti echilibra energia corpului, creand astfel armonie in viata ta, in exterior.

De cand cu restructurarile drastice ce se petrec in interiorul meu, cam de vreo 2 luni incoace, am hotarat sa ma focusez mult mai mult pe mine, pe vindecarea traumelor vechi, pe eliminarea credintelor care nu-mi mai folosesc, pe urmarirea constienta a gandurilor si inlocuirea celor negative cu unele mai prietenoase. Cu alte cuvinte, am mai multa grija de mine, de corpul meu, de nevoile mele, imi ascult inima, imi respect doritele si nevoile, sunt mai blanda cu mine, mai intelegatoare, am mai multa rabdare cu emotiile mele, mai multa intelegere fata de starile mai ciudate, sunt mai autoritara cu cei care incearca sa-mi "incalce teritoriul", lucrez la a fi mai independenta si mai self sustained.

Faceam asta si inainte intr-o masura mai mica, dar acum am hotarat sa-mi ofer mai mult timp pentru mine, sa imi dau mai multa atentie, sa ma dedic complet mie!

Multi dintre noi suntem obisnuiti sa ne uitam mereu in afara, sa vedem ce putem face pentru omenire, pentru animale, pentru planeta, incercam sa salvam lumea inainte de a ne salva pe noi insine. Fiecare avem in primire o singura fiinta, un corp, un suflet, o minte de care sa avem grija. Si slava domnului, it's a full time job!! Avem multe de vindecat si de ingrijit la noi insine, inainte sa trecem la salvat lumea, copiii abandonati si oameni care mor de foame. Haideti sa ne intoarcem in interior si sa vedem daca nu cumva avem acolo un copil abandonat, daca nu cumva avem un suflet care tanjeste dupa apreciere si dupa respect fata de propria fiinta, daca nu cumva avem un corp neglijat si obosit, daca nu cumva noi insine avem nevoie de mai multa grija si atentie! Sa ne tratam fiecare din noi cu dragoste si atentie, mai inainte de toate, fiinta draga care ne-a fost data in grija: noi insine!

Si apoi, puternici, plini de iubire si iluminati din interior de dulcea cunoastere a ceea ce suntem cu adevarat, vom radia in tot universul aceasta iubire, care se va revarsa asupra lumii si lumea se va lumina odata cu noi.

Asa ca, in spiritul iubirii de sine, inaugurez astazi un serial cu 7 episoade in care va voi povesti, cu cuvintele mele, tot ce stiu eu despre fiecare chakra in parte, cu ce se ocupa ea, cum putem afla daca functioneaza bine si ce putem face ca sa o deschidem sau s-o echilibram.

Chakrele constituie un sistem energetic in corpul uman si sunt niste vortexuri de energie, pozitionate de-a lungul coloanei vertebrale. Prima chakra este la baza coloanei, iar ultima este in varful capului.
Haideti sa vedem si cum se numesc cele 7 chakre:

Muladhara sau Root Chakra
Swadhisthana sau Chakra Sacrala
Manipura sau Chakra Plexului Solar
Anahata sau Chakra Inimii
Vishuddha sau Chakra Gatului
Ajna sau Al treilea ochi
Sahasrara sau Chakra Coroanei

Fiecare chakra are asociata o culoare, un sunet, un simbol, un aspect - masculin sau feminin, anumite pietre sau cristale, esente al caror miros echilibreaza energia chakrei corespunzatoare si un element (pamant, apa, aer... etc)
Totodata fiecare chakra corespunde anumitor organe din corpul nostru si orice dezechilibru energetic al aceastei chakre se manifesta in organele corespunzatoare si in domeniile vietii noastre pe care chakra respectiva le guverneaza.

Echilibrand aceasta chakra ne putem vindeca si corpul dar putem influenta totodata si anumite aspecte din viata noastra cum ar fi banii, relatiile sau comunicarea.

Eu am hotarat sa dedic fiecare zi a saptamanii cate unei chakre. Lunea este a Chakrei Muladhara si tot asa pana duminica dedicata Chakrei Coroanei.
In ziua respectiva ma focusez pe chakra corespunzatoare: port o anume piatra sau/si port culoarea corespunzatoare, folosesc uleiuri esentiale potrivite, fac activitati dedicate, fac yoga sau/si exercitii anume pentru chakra respectiva, fac tapping si alte exercitii de echilibrare a energiei despre care va voi scrie mai multe in postarile urmatoare.

Asadar, ne vedem in curand cu mai multe informatii despre Root Chakra!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu