luni, 18 iulie 2011

Crema de dovlecei


Pentru ca au inceput sa se coaca dovleceii si am pus asa de multi in gradina am cautat niste retete delicioase cu care sa ne delectam vara asta. Si iaca-asa am facut zilele trecuta asta supa-crema de dovlecei dementialaaa!!! Si super simplu de facut.
Am dat 2 dovlecei pe razatoare, i-am pus intr-o oala de teflon cu capac si i-am lasat 10 minute. Am adaugat sare, 1 lingura de unt de cocos (optional), cateva frunze de busuioc si un smoc de cimbru. Am mai lasat oala cu focul stins si capacul pus inca 5 minute. Apoi am dat la blender si gata supa-crema.

Am mancat-o cu paine integrala si jur ca avea gust de taietei cu lapte :) la care by the way pofteam in gandul mieu de ceva vreme :P

Astazi am facut si un suc verde din un dovlecel, cateva frunze de spanac, cateva frunze de broccoli, cateva de kale si de sfecla rosie. Bestial! Si asta spun eu care nu prea-mi plac verziturile. Avea gust de lapte!!

Bravo dovleceilor! Sunteti deliciosi! Am stiut eu ce-am stiut cand am pus atatia :))Voi? Mai stiti niste retete cu dansii?

7 comentarii:

  1. Buna,

    De unde ai luat unt de cocos? Lapte de cocos am gasit, dar unt nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. io bag un dovlecel doar usor fiert dar bine tosonit in salata de vinete coapte (raport de 2-3 vinete la un dovlecel) .. in loc de maioneza + ceapa de rigoare. YumYum .. nah ca acu ai si bonus reteta cu vinete. d-alea n-ai pus? :P

    sauuu: dovlecei cruzi cubulete, ceapa, busuioc, cartofi(tot cubulete - astia aburiti un pic), poate si niste ardei si musai sare d-aia neagra, cu gust de ou fiert :D

    ma semnez anomin.. dar sunt eu, sunbeam ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. salut sunbeam,

    avem si vinete dar de-abia sunt inflorite :D mai dureaza pana la salata de vinete din gradina. Dar luam din piata :) miam, miam! suna bine ambele amandoua retete.

    Dar trebuie sa recunosc ca n-am inteles ce inseamna "tosonit" :P

    te puuuup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super site-ul ăla, crudsisanatos. E primul loc în care găsesc alune crude la kilogram și ieftine. Cu cât citesc mai mult despre mâncarea raw cu atât îmi dau seama că am tendințe clare spre asta, că mănânc probabil 60% raw momentan, numai că îmi lipsesc câteva superalimente pentru proteine ca să mai cresc procentul.
    Am să încerc și eu rețeta asta, sună delicios și ușor de făcut.
    10 minute trebuie la foc mic?

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello! Da, fain crudsisanatos si faina si mancarea raw :D
    Dovleceii se tin 10 minute la foc mic. Intre timp am mai descoperit doua retete cu dovleceeeei :)
    1. Ciorba de dovlecei + fasole verde + cartofi + morcovi taiate cubulete si cred ca merg orice alte zarzavaturi si la final am pus mult patrunjel, marar, leustean si tarhon. O parte din cubulete le-am dat prin blender si le-am pus apoi la loc. A iesit usoara si racoroasa.
    Si 2. O reteta nici raw, nici vegana, nici macar dietetica dar dementiala :P Iaca:
    Dovleceii taiati cubulete se calesc 10 minute in ulei de masline + busuioc+ cimbru + sare si apoi se pun intr-un bol cu un iaurt si 2 catei de usturoi zdrobiti + o legatura marar. Yam, yam!

    RăspundețiȘtergere
  6. :) eu mănânc dovleceii pe post de de toate! sunt supercalifragilistici! şi pt că-s aşa de înnebunită după ei nu sunt un exemplu f bun de urmat, dar o reţetă amuzantă (şi bună, mi se pare mie) este dovlecel + pepene galben + avocado + măr. :) în blender. mâncată crema asta cu migdale înmuiate şi dezbrăcate.
    da, ŞTIU. :) dar! să recitim prima mea propoziţie. :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut cabin in the sky! Suna bine reteta, o s-o incerc. Am cules saptamana trecuta vreo 7 dovlecei si i-am pus in beci si cred ca in ultimele zile s-au mai facut vreo 6-7 asa ca servim dovlecei dimineata la pranz si seara :)

    RăspundețiȘtergere