vineri, 20 mai 2011

O luna la tara

Iaca mai copii ca s-a facut o luna de cand ne-am mutat "de proba pentru doua sapatamani" la tara, la Ileni. Acum am venit in Bucuresti sa ne tragem otzara sufletul si sa ne mai luam din lucruri.
Deci, it's official: DA, NE MUTAAAAM LA TARAAAA!!!! DE TOOOOT!
Iaca si prima lalea inflorita in curte:

A fost o luna luunga, frumoasa, complexa, plina de multe momente magice, de multa munca si cum ii sade bine oricarei luni, presarata pe ici pe colo si cu ceva momente mai tensionate.

Cand am ajuns in Ileni era aproape miezul noptii, era frig si ploua. Cu toate astea magia plutea in aer. Am simtit-o si eu si Luci. Imediat ce am intrat in curte ne-au intampinat un stratulet cu flori plantate de mama lui Luci ca sa ne faca o surpriza. Curtea era linistita cu iarba verde si inrourata de la ploaie. In casa ne astepta inca o surpriza. Mama lui Luci facuse ordine si era mult mai curat si mai frumos decat ne asteptam. Totusi am avut si o surpriza mai putin placuta. Era frig si aeroterma pe care am adus-o de la Bucuresti a cam prajit priza dupa o jumatate de ora de functionare. Asa ca ne-am luat shubele pe noi si ne-am bagat sub paturi. A fost cam frig da' am supravietuit. A doua zi am facut rost de lemne, am chemat o tanti din vecini sa ne repare soba de teracota, ca era cazut un capac pe care l-a lipit tanti cu lut si am facut foc. S-a facut cald si bine si in cateva zile s-au incalzit si peretii si lucrurile din camera.

Dup-aia vreo 4 zile a plouat. Am stat in casa si ne-am uitat la filme despre permacultura si gradinarit organic. Imediat ce s-a facut soare am fugit in gradina si ne-am apucat de straturi. Am facut straturi dupa metoda "raised beds" adica sa fie cat mai inalte de 120 cm latime si cu carare intre ele de 50 cm.
Straturi mai mici:

Si apoi, dupa cum zicea Emilia Hazelip am pus paie pe straturi si am udat bine. Povestea cu semanatul ne-a cam dat batai de cap ca nu stiam cum se face. Sub fan? Dam fanul la o parte? Nu trebuia pus fanul decat mai tarziu??? Cum? Asa ca avand la dispozitie mai multe straturi am zis sa testez eu ce si cum si sa nu ma mai intreb. Asa ca am semanat morcovi, salata, ceapa, spanac, praz, patrunjel, fasole, mazare, loboda, castraveti, ridichi. Si am rasadit din productia proprie rosii, ardei si vinete. Oricum, cred ca o sa scriu un post mai cuprinzator numai despre straturi si despre plantatul legumelor.
Straturi mai inalte:


Desi nu ne dusesem neaparat cu gandul sa ne apucam de treaba, toate s-au legat in asa fel ca o luna de zile am muncit ca nebunii de dimineata pana seara. Cu entuziasm, cu frenezie, cu incantare! Totusi, cred ca am cam exagerat :)) Acum la Bucuresti zici ca suntem in vacanta :) Nu-mi vine sa cred ca nu avem nimic de facut!

Pe langa straturi am facut un mini solar, in care am pus mai mult in joaca, varza rosie, conopida, castraveti, broccoli, niste salata si multe flori.

Intr-o zi, am descoperit langa mini solar o broscuta! M-am bucurat asa tare ca ma duceam din 10 in 10 minute sa ma uit la ea. Apoi a disparut lasand in urma o dara de magie. Dupa cateva zile, am desfacut folia de la solar sa aerisesc si iaca broscuta, statea cuminte pe un bat in solar si se incalzea la soare. Am hotarat ca e vremea sa o adoptam oficial pe Lizuca - broscuta care "made my day" - for a few magical days :)
Intre timp a disparut iar dar stiu acum ca a disparut numai ca sa ne surprinda intr-o zi din nou cu mutrita ei verde fosforescenta.
Lizuca:

Pe la jumatatea lunii deja incepusera sa se infiripe ganduri de mutare definitiva (cel putin in capul meu :D) asa ca ne-am gandit ca ar fi frumos ca inainte sa incepem sa ne aducem lucrurile sa golim si sa zugravim camera in care dormim. A fost multa smotruiala si hamaleala (adica de la hamal - hamaleala, intelegeti cum vine asta, nu? :D) dar in final a iesit frumos si abia asteapt sa ne instalam.
Inainte:


Dupa:





Altceva, ce-am mai facut?
Am muncit in gradina, chestie care mie imi place mult de tot.


Ma pierd cu totul cu mainile in pamant, rasadind, semanand, admirand miracolul vietii in fiecare colt de natura.
Am stat foarte mult afara. Am mancat afara, in curte, am muncit in gradina, ne-am plimbat prin sat, am primit oaspeti in curte, am facut un foc de tabara de ziua lui luci, de 1 mai.

Am primit cadouri de la babele vecine in schimbul a mici servicii :) Le-am tot zis sa nu mai vina cu plocon dar nu cedeaza asa usor. Au venit cu vinete congelate, cu fasole, cu ceapa, cu oua.. ce au si ele prin casa, ca sa le ducem cu masina in oras sa-si ia niste pui, ca sa le ajutam sa care niste saci cu ciment sau ca sa le repare luci televizorul.
Am aflat ca avem o vecina de 80 de ani care n-a stropit niciodata cu chimicale in gradina, lucru rar in ziua de azi. Si are de toate, si se fac, asa ca trebuie musai sa-i facem o vizita sa ne inspiram si noi :)
Avem vecini faini, de treaba, care te ajuta la nevoie, sunt vorbareti si saritori. Imi place si mi-a placut mereu comunitatea de la tara.

Ce sa va mai zic, concluzia mea, dupa o luna de stat la tara, este ca e o lume magica! Eu am copilarit la tara si pentru mine satul va fi intotdeuna ceva special.
Descopar la fiecare pas, magia copilariei, care se poate ascunde intr-un fir de iarba, in cotcodacitul unei gaini, in felul in care cade umbra in sura, in mirosul rosiilor sau al mirodeniilor din gradina, in aerul proaspat, un umbra racoroasa a casei pe timp de vara, in linistea inserarii, in fumul iesind agale pe cos, in aerul dinaintea furtunii. Si inima mea se umple de pace :) Ce mi-as putea dori mai mult?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu