sâmbătă, 8 septembrie 2012

Taking care of yourself

Dupa atata dat huta in rollercoaster, am decis sa iau o pauza si sa ma linistesc :) Dupa cum v-am scris si in postul cu inima, am avut de-a face cu multe stari cam greu de suportat...
Si tot buchisind eu prin carti si pe net in cautare de liniste mi-am adus aminte zilele trecute de un articol tare util in aste momente scris de Horia Turcanu si Elena Francisc si recitindu-l m-am mai linistit. Nu e nimic in neregula cu mine. Totul e ok! Sunt pe drumul cel bun. Chiar daca pare ca intreaga lume se prabuseste in jurul meu, chiar daca pare ca nimic nu are sens si mi-e mintea plina de ganduri care zburatacesc incontrolabil incolo si-ncoace, chiar daca uneori nu mai stiu sa deosebesc visele de realitate, chiar daca imi simt inima gata sa explodeze si tot felul de energii ciudate, chiar daca emotiile devin pe alocuri insuportabile...mi-am amintit sa respir, si sa le las sa fie.

Asa cum spune si articolul cu princina: "Cuvântul cheie este Acceptare. Și Încredere în Ființa noastră profundă care orchestrează toate aceste transformări."

Si intr-un final, mi-am reamintit, ca tot ce poti sa faci in astfel de cazuri, este sa slow down, sa-ti focusezi atentia in interior si sa ai cat mai multa grija de tine.

Louise Hay ne spune (si eu o cred pe cuvant) ca iubirea de sine este secretul sanatatii fizice, al unei minti impacate si al bucuriei interioare! :) Se pare ca, daca poti sa faci this one "little" thing, atunci totul va fi bine!

Tot citind carti de dezvoltare personala, am auzit de multe ori expresii sugestive ca:
- Love yourself - adica iubeste-te pe tine insuti
- Take care of yourself - ai grija de tine
- Accept yourself - accepta-te asa cum esti
- Be gentle with yourself - fii bland cu tine

Dar de multe ori n-am stiut cum, ce, de unde, in ce fel... Da, stiu ca nu e ok sa te judeci, sa te subevaluezi, sa te critici mereu, sa-ti faci reprosuri, sa fii mereu nemultumit si carcotas... dar dincolo de toate astea, care sunt actiunile practice pe care le poti face ca sa ai mai multa grija de tine. Si cum banuiesc ca mai sunt si altii ca mine, carora le plac listele (:P) si sunt in cautare de idei, m-am gandit ca n-ar strica sa intocmim o lista cu toate modurile in care putem sa ne alinam in momentele dificile, sa ne ingrijim, sa fim blanzi, sa ne acceptam si iubim pe noi insine. Asadar, voi incepe eu prin a scrie aici tot ce-mi trece prin cap si va invit si pe voi, sa lasati comentarii cu modurile in care putem avea mai multa grija de noi insine.
Sooo...Eeeeu, atunci cand ma simt trista, obosita, stresata, nelinistita, ingrijorata, disperata, nemultumita, aiurita, deprimata, nervoasa.. si ce-o mai fi pe la casa omului, imi face tare bine, sa iau o pauza de la lumea dezlantuita si sa purced la actiunile urmatoare:

- Ma intreb cu blandete ce mi-ar placea sa fac chiar acum, care ar fi the one thing care mi-ar bucura inima. Astept putin si raspunsul vine. Then I go and do that!
 - Fac o baie luuunga, cu apa fierbinte si uleiuri parfumate! :) Pana acum 2-3 ani (nu bag chiar mana-n foc) dar nu-mi amintesc sa fi facut vreodata baie!!! Pentru ca o consideram o risipa de timp si de apa, o chestie inutila. Dar de ceva vreme ador sa fac baie. Sa ma bucur de relaxarea care ti-o ofera apa fierbinte si mirosurile de plante si flori. Si stau in cada cate o ora si e atat de bine! Simt ca sunt alta persoana cand ies din baie :)
- I take time for myself. Stau singura in atelier, in natura, pe iarba, pe o banca, in pat. Stau doar eu cu mine si ma las sa fiu exact asa cum sunt, cu toate trairile, energiile, senzatiile, gandurile si emotiile care apar.
- Citesc!
- Lenevesc! Adica stau in pat si nu fac nimic. Eventual visez putin cu ochii deschisi, ma intind, motai... :)
- Stau la soare. Mai ales primavara, toamna si iarna ador sa stau la soare! E ca si cum te lasi mangaiat by the most gentle touch in the Universe :) Sweeet! :)

- Respir constient. Ma asez pe spate, cat mai confortabil si las respiratia sa fie asa cum vrea ea. Las corpul sa se relaxeze si eu doar observ respiratia si senzatiile din corp. De obicei fac asta doar atunci cand am o problema sau un disconfort dar tare bine mi-ar prinde sa o fac zilnic, dimineata si seara.
- Rog pe cineva sa-mi faca un masaj sau imi fac eu singura un masaj, pe-acolo pe unde pot :P Stiti cum zic copiii mici ca atunci cand o sa fie mari vor sa se faca musafiri? Eh, eu vreau sa ma fac...masaj tester... adica cineva caruia i se face masaj :P
- Ascult niste filmulete inspirationale.
- Ma rog sau le povestesc ingerilor mei ce se intampla cu mine.
- Ma duc in gradina. Plantele si natura in general sunt o oaza de vindecare si energizare! Oricand simti ca-i ceva in neregula cu tine, du-te in natura, fa o plimbare, aseaza-te pe iarba, imbratiseaza un copac, vorbeste cu copacii si plantele si roaga ingerii naturii sa te ajute sa transformi toate energiile nefolositoare in iubire, bucurie si energii vindecatoare.
- Imi fac putin timp ca sa inteleg ce simt si apoi fac un EFT - adica emotional freedom tehnique- pe emotia sau starea respectiva.
- Dandu-mi seama de starea negativa pe care nu mai vreau s-o experimentez, imi dau seama de ce imi doresc de fapt. Asa ca imi fac o afirmatie legata de asta si o repet de cateva ori. Daca e o diferenta mult prea mare intre cum ma simt si cum as vrea sa ma simt, I work my way into that. Adica, fac o suita de afirmatii care din aproape in aproape, fac trecere de la o stare la alta. And it's also a FUN process! :)
- Ma gandesc ce mi-ar place mult de tot sa mananc si apoi imi fac pe plac! Usually e ceva cu legume, super simplu de facut. Dar daca nu-ntrebam... mancam ce gaseam. Si apropo de asta, poftesc de vreo luna de zile, niste conopida cu branza la cuptor :P Hmmm, cred ca a aparut conopida in piata so I'd better make that dream come true! Miaaam! :P
- Am mai multa rabdare cu mine! Incerc sa-mi amintesc ca viata e o calatorie, nu o destinatie, e despre a invata si despre a te cunoaste si a te accepta asa cum esti. Incerc sa renunt la dorinta de a ma simti bine si pur si simplu las starea/emotia, oricare ar fi ea, sa existe in mine.
- Scriu in jurnal. Golesc masa de toate cele, ma asez confortabil, imi iau my favourite pen si caietzoiu pe care-l numesc jurnal si ma apuc de scris. Vrute si nevrute, tot ce-mi trece prin cap. Asta ma ajuta foarte mult, mai ales atunci cand am multe ganduri si emotii si nu reusesc sa le fac fata. Dupa ce le astern cuminti pe hartie, le vad mai clar, detasat si imi dau seama ca nu-i nimic grav. Si ma linistesc. Plus ca, odata puse pe hartie, they seem to be out of my system! :)
- Si cred ca cel mai mult si mai mult imi place sa fiu pur si simplu atenta la detalii si sa ma inconjor cu mici lucruri care-mi fac placere. Sunt atenta la toate alegerile pe care le fac de-a lungul zilei. Cum ar fi: ma imbrac cu atentie, alegand hainele potrivite care sa ma inspire, imi pun la vedere pietricelele mele preferate, aprind o lumanarica atunci cand citesc, asez masa intr-un anume fel care sa-mi faca placere (spre exemplu folosesc un servetel special sau o farfurie speciala), imi pun flori prin camera sau in par, imi pun la vedere mesaje care sa ma ajute sa trec peste ce e cu mine in acel moment...sunt atenta in fiecare moment la ce as putea sa fac ca viata sa fie si mai frumoasa, incerc sa ma bucur de fiecare moment :) E foarte frumos cand fac asta! Ma simt ingrijita si iubita si e incredibil cum cateva detalii iti pot schimba complet starea de spirit :)

Eh, dragii mosului, emisiunea se apropie de sfarsit, dat fiind ca ma duc cu neste oameni dragi, intr-o plimbare cu bicicletele, pana la poalele muntilor :) Cam astea au fost modurile in care eu ma ingrijesc de mine. Acum e randul vostru! Lasati un comentariu si spuneti cel putin un mod practic in care putem avea mai multa grija de noi!

PS: Dincolo de liste si idei, sunt sigura ca absolut orice actiune, facuta cu intentia pura de a avea grija de noi insine, este benefica! So go DO something for yourself right NOW! :)



2 comentarii: