vineri, 5 octombrie 2012

Get up! Get moving! Get happy! :)


Dragii mei, o sa incep acest post dedicat miscarii cu o marturisire :)

Chiar acum in momentul asta ma simt atat de full...incat imi pare ca at any moment urmeaza sa explodez ca un foc de artificii. Si am atatea sa va spun si atatea sa fac si atatea lucruri de care sa ma bucur!
Ma simt ca un catel din-ala mic si disperat de bucurie care se batzaie cu tot corpul incercand din rasputeri sa-si exprime fericirea :) Si Tulai Doamne cat mi-o lipsit treaba asta!!! :)

Poza de mai jos, este facuta in 2010, si cred ca e ultima data cand imi amintesc sa ma fi simtit atat de bine :)

Anywayz, back to bussiness!

Azi vreau sa va scriu (din nou) despre importanta miscarii, a exercitiilor fizice. Stiu ca v-am mai scris si stiu ca sunt sute de articole pe tema asta, dar se pare ca, us people, just don't get it! And we all need to fucking get it!

E atata de simplu : Boala/neputinta/oboseala/emotiile negative/depresia/confuzia inseamna energie blocata. Miscarea inseamna energie in miscare. Viata inseamna energie in miscarea. Sanatatea inseamna energie care curge liber prin corpul nostru. Nu avem nevoie de mai multa energie, nu avem nevoie sa ne conectam la surse exterioare pentru energie, nu avem nevoie sa ne indopam cu vitamine si energy drinks. Tot ce avem nevoie este sa deblocam energia care deja exista in noi si apoi circuitul natural al energiei Universale isi va relua cursul normal prin corpul nostru. Energia bolii e o iluzie. Boala este ireala. Boala nu este o entitate in sine, ea este de fapt simpla noastra rezistenta la energie, rezistenta la viata. Asa ca hai sa nu ne mai impotrivim si sa lasam viata si energia sa curga liber prin corpul nostru.

Si pe langa corpul fizic, avem si ganduri si emotii, care si ele la randul lor sunt forme de energie. Si aici isi au sediul muuulte blocaje si pattern-uri in care ramanem prinsi ani de zile. Si toate astea pot fi transformate si deblocate prin miscare. E atat de simplu!

Asa ca daca vrei sa fii viu, sanatos, optimist, vibrant si fericit...e simplu: MOVE YOUR ASS! :)
Va place de mine astazi, nu-i asa? Sunt bitchy and I love it! :)))

De ce sunt atat de entuziasmata si va spun cu frenezie toate astea? Pentru ca, desi stiam aceasta poveste, si eu, ca orice muritor de rand, uit... si mi-e lene...si ma doare una si alta.. si ba mi-e frig si ba mi-e cald.. si am tot felul de scuze pentru care nu fac miscare. Si ma simt ca naiba. Si sunt anchilozata si apatica si deprimata si n-am chef de nimic si nu-mi place viata si nu inteleg de ce?! Si de cate ori ma invrednicesc sa ma misc... miracles happen. Dintr-o data, ce sa vezi? Se insenineaza toata viata mea! Devin alta persoana! Infloresc!

Si desi in ultimele cateva luni am reinceput sa alerg si sa fac dimineata exercitii, oarecum regulat, recunosc ca n-am fost chiar consecventa. In cate o dimineata nu aveam chef, in alta zi mi se parea prea cald, in alta zi eram ocupata. Bla, bla, bla!

Si chiar daca ma misc prin curte si prin gradina... si faptul ca stau la curte e waaay better decat anchilozarea maxima din Bucuresti, unde nu ieseam din casa cu zilelele... totosi observ ca am nevoie si de alt fel de miscare, nu numai de munca.

De numai 2-3 zile am alergat in fiecare zi, am topait pe trambulina cateva minute, am dansat pe muzici vesele 5 minute, am facut o incalzire de 10-15 minute cu cateva exercitii pt coloana si alte zone pe care le simt mai inclestate si .... ieri, pentru prima data in luni de zile, mi-am simtit inima linistita, tot pentru prima data, in si mai multe luni de zile, am simtit ca respir mai liber, as zice chiar liber. Am avut energie si entuziasm sa cos, sa scriu, sa lucrez, sa visez... sa multe! Si ma simt mai vie ca oricand! Si realizez de fiecare data cat de mult imi place sa fac miscare. Si cat de bine ma simt in corpul meu dupa numai cateva zile. Si cat de faina poate fi viata de fapt!

O alta chestie importanta despre care vroiam sa va povestesc este postura corpului. Ati observat ca de multe ori ne micim, stam in pozitii inconfortabile si inclestate, adusi de spate, picior peste picior, cu picioarele incrucisate, aplecati de parca intregul nostru corp ar spune: sunt mic, sunt neputincios, sunt nevaloros, sunt neimportant, vreau sa dispar.

Si daca asta este mesajul pe care vi-l transmiteti voua insiva, veti continua sa fiti in aceasta stare. Asa ca o idee foarte buna este sa ne intindem, sa ne relaxam, sa ne schimbam constient felul in care mergem, stam in picioare, pozitia spatelui, a mainilor si picioarelor. Incepeti prin a observa o vreme postura corpului si incet, incetisor, incercati sa adoptati pozitii mai sanatoase, pozitii care sa spuna: sunt important, sunt puternic, sunt valoros. Un filmulet foarte bun pe tema asta este cel de mai jos.



Asa ca, dragii mei, data viitoare cand va plangeti ca nu aveti energie, ca va doare una-alta, ca nu aveti chef de viata, ca sunteti plictisiti, deprimati, confuzi, obositi, tristi, furiosi...mergeti in parc si alergati, mergeti la un baschet, la aerobic, la inot, la dans, faceti o plimbare, pe jos sau cu bicicleta, faceti yoga, topaiti prin casa, sariti coarda, urcati pe munte, faceti stretching, tai chi.. si orice altceva va trece prin minte!

Gasiti-va forma cea mai potrivita de miscare, e important sa-ti placa ce faci! Spre exemplu, pt mine, mersul la sala nu are nici o noima. Am observat ca imi plac si imi fac bine formele de miscare ce implica topaiala (alergat, sarit la trambulina, topaitul, dansul), imi place sa ma misc random, sa sar peste obstacole, sa alerg de nebuna prin curte, fara nici o directie :P Siii, imi place sa alternez formele astea de miscare mai destructurate, cu activitati mai gentle gen yoga, stretching, in care energia pusa in miscare se aseaza si eu am timp sa-mi constientizez mai bine corpul si energia.

Orice forma de miscare ne dezmorteste, ne echilibreaza, ne deschide mintea si inima, deblocheaza energia care poate sa circule liber prin fiecare chakra, corpul se relaxeaza si secreta substante de infericire.

Pe langa avantajele unui corp relaxat, destins, mai flexibil si mai fericit, mai sunt si alte avantaje. De exemplu, mie imi place ca inainte sa plec la alergat sa-mi setez o intentie. Cam ca la un cros, unde alergi pt a atrage atentia asupra mediului inconjurator.. sau mai stiu eu ce. In cazul meu, e ca si cum as dedica aceasta activitate unei dorinte. Spre exemplu, imi place sa alerg pentru mai multa incredere in mine si in viata (cu alte cuvinte pt credinta), alerg pentru mai multa siguranta, iubire, pace si armonie, in corpul, in mintea si in inima mea, in jurul meu si pe intreaga planeta. Inainte sa incep sa alerg, imi repet in minte intentia si apoi fuga, fugu, pe campie :)

Totodata, inainte sa plec la drum, rog ingerii sa ma insoteasca. Si pe parcursul alergatului sa ma ajute cu lucrurile la care le-am cerut ajutorul. Ingerii ne pot ajuta cel mai bine atunci cand suntem deschisi si relaxati si respiram profund, iar atunci cand facem miscare este momentul ideal ca ei sa ne contacteze. Ingerii nu intervin direct in viata noastra, ei ne ajuta cu sugestii, ganduri si ne indeamna sa facem anumite lucruri care ne vor conduce apoi catre ceea ce ne-am dorit. Si eu am observat ca in timp ce alerg si dupa, imi vin multe idei care se leaga cu lucrurile pe care mi le doresc.
No, sper ca v-am facut pofta si v-am motivat! Now go outside and move your body! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu