joi, 4 octombrie 2012

Copii indigo

Cartea despre care vreau sa va povestesc astazi se numeste "Copii indigo - cum sa-i hranim si sa-i ingrijim" de Doreen Virtue. Pe aceasta cale multumesc sursei de unde am "imprumutat-o" fara sa intreb :P
Dar de cum am pus mana pe ea, am simtit ca e musai s-o citesc. Acum! :)
Stiam eu cate ceva despre copii indigo dar nu mare lucru. Cartea astea mi-a alinat sufletul intr-un asa mare fel ca ar fi pacat sa nu va povestesc si voua ce si cum. Cartea este scrisa prin anul 2000 si se adreseaza parintilor cu copii mai "speciali" care sunt numiti pe parcursul cartii "copii indigo". Copii indigo sunt un grup de entitati care au venit pentru prima data pe pamant incepand cu sfarsitul anilor 70, inceputul anilor 80. Asa ca, daca esti nascut dupa 1978 si ai o reactie puternica citind aceasta carte, este foarte posibil sa fii si tu unul dintre acesti "copii". Pana la urma, energia "copiilor indigo"  se regaseste in fiecare din noi intr-un fel sau altul, doar ca unii, poate resimt caracteristicile acestei energii mult mai puternic si intreaga lor viata este sub semnul acestei energii.
Cateva caracteristici ale acestor persoane sunt:
- intuitiv sau paranormal
- creativ, spirit artistic inclinat catre muzica, pictura, creaza bijuterii, scrie poezii.. etc
- vointa puternica, persoana incapatanata
- independent si mandru
- dorinta profunda de a ajuta lumea
- predispus la dependente
- oscileaza intre prea putin respect pentru sine si grandomanie
- se plictiseste repede
- cauta prietenii sincere, durabile si profunde
- predispus la insomnii, somn agitat, teama/dificultatea de a adormi
- predispus la depresie
- ii plac animalele si natura
Anywayz, citind aceasta carte, m-am simtit dupa foarte mult timp...impacata cu mine insamni. Am simtit compasiune pentru toate momentele in care am fost judecata de altii. Mi-am dat seama ca reactia normala ar fi fost sa ma protejez si nu sa ma critic si sa ma gandesc ca e ceva in neregula cu mine. Am simtit compasiune pentru toate momentele in care m-am judecat si m-am micit si am incercat sa ma schimb ca sa le fiu altora pe plac. Am simtit compasiune pentru toate momentele in care n-am fost inteleasa, n-am fost iubita destul si pentru momentele in care nu mi s-a permis sa fiu cine sunt. Am simtit ca nu e nimic in neregula cu mine si ca e posibil ca toate lucrurile pe care le-am judecat la mine ca slabiciuni, sa fie de fapt daruri ascunse. Am simtit ca sunt pretioasa si importanta si e nevoie de mine si de ce am de oferit.

Doreen vorbeste in aceasta carte despre sensibilitatea si deschiderea acestor copii si totodata despre cat de usor sunt de destabilizat. Sunt foarte sensibili la lucrurile artificiale (si aici sunt incluse: chimicalele de orice fel, conservanti, pesticide, poluare, medii artificiale, haine sintetice, minciuna...etc), sunt sensibili la reactiile celor din jur si din cauza ca sunt deosebiti, au fost de multe ori judecati si fortati sa se inchida ca sa poata supravietui. Copii indigo sunt persoane care se judeca foarte mult pentru greselile lor si sunt sensibili la judecata celor din jur. Majoritatea au avut o copilarie grea si/sau au trecut prin evenimente traumatizante pentru a invata si a deveni mai puternici. Pentru a putea fi apoi lideri sau spiritual teachers care sa arate celorlalti calea de la intuneric la lumina. Copii indigo au nevoie de grija, atentie, au nevoie sa fie incurajati sa fie cine sunt, sunt persoane foarte creative si au nevoie sa-si exprime aceasta creativitate. Viseaza mult cu ochii deschisi, sunt spontani si invata si asimileaza foarte repede si usor lucrurile care le plac. Sunt persoane vizuale sau/si kinestezice. Sunt reactive la ceea ce nu li se pare normal si in armonie cu lumea pe care o vizualizeaza. Ei au venit pe pamant purtand in inima lor viziunea unei lumi mai bune. Au venit sa initieze si sa ajute la trecerea din lumea veche in lumea noua. Ei se vor revolta la tot ceea ce este "defect" si nesanatos in modul actual de gandire si actiune si vor impune un nou mod de viata.
Aceasta misiune este foarte importanta pentru copii indigo! Daca nu-si traiesc misiunea personala devin deprimati si tristi, simt un gol in adancul fiintei lor, sunt nefericiti si apatici. Misiunea fiecaruia (pe langa misiunea globala de a ancora energia unei lumi noi) este de a-si depasi propriile limitari si apoi a ajuta pe altii sa o faca.
 
Ar mai fi foarte multe de zis, dar va las sa descoperiti voi toate astea, citind cartea.

Citind-o, eu am avut multe revelatii, tare de folos: mi-am reamintit cat este de important sa am grija de mine, pentru ca sunt o persoana sensibila la orice. Energia si mai ales starea mea emotionala sunt foarte usor influentate de ceea ce mananc, de ceea ce fac, de oamenii, lucrurile si energiile care ma inconjoara. Mi-am reamintit cat este de important sa fac miscare. Miscarea pur si simplu face minuni! Bolile, starile emotionale negative, problemele de tot felul, nu reprezinta altceva decat energie blocata. Si cum se poate debloca simplu si rapid? Prin miscare fizica! De orice fel: alergat, topait, dans, yoga, aerobic, innot, plimbari.. etc
Mi-am dat seama ca as putea fi mai selectiva cu lucrurile pe care le fac si cu oamenii cu care ma inconjor.
Mi-am dat seama (inca o data) ca pot sa am incredere mult mai mare in intuitia mea care, practic, e alaturi de mine in fiecare moment. Si mi-am dat seama ca impulsivitatea si emotivitatea mea nu sunt defecte, ci fac parte din fiinta mea si ma fac sa fiu ceea ce sunt. Mi-am reamintit ca e important sa fac lucruri care-mi plac, sa ma focusez pe ce-mi doresc, nu pe ce nu am, sa am un scop, o misiune, un obiectiv, sa ma exprim, sa creez, sa scriu. Mi-am dat seama ca am nevoie de suport, intelegere si iubire si astea nu sunt niste mofturi sau niste slabiciuni. Am nevoie de ele si am dreptul sa le primesc. Si ca sa fiu sincera, intotdeauna mi-au fost oferite intr-o forma sau alta, dar de multe ori n-am stiut sa le las sa vina in viata mea sau n-am crezut ca am dreptul sa primesc atat de mult. Si mi-am dat seama ca e dreptul meu sa impun limite in jurul meu, sa fac alegeri, sa ma schimb si sa traiesc asa cum simt.
Bineinteles ca toate astea le stiam si le-am mai simtit de multe ori ca fiind adevaruri care rezoneaza adanc in inima mea. Dar observ ca revelatiile (cel putin in cazul meu) sunt mereu in proces de rafinare si de fiecare data inteleg tot mai mult. Cu fiecare pas, cu fiecare cizelare, cu fiecare inspir si expir, simt mai mult, devin mai mult, I expand, I become more myself. Si de data asta am simtit toate lucrurile astea rezonand in mine intr-un mod foarte nou. Intr-un mod bland si duios :) si atat de frumos! :)

Si descopar pe zi ce trece ca sunt o fiinta extraordinara. Descopar lucrurile pe care le-am cautat in afara mea sau le-am admirat la altii, in mine. Descopar ca deja sunt ceea ce mi-am dorit sa fiu. Si descopar tot mai mult in mine o blandete si o gingasie care imi pareau complet straine. Si e atat de frumos! :) Si ma mir si ma minunez intr-una: is this me?...really? Si e o senzatie minunata, de senzualitate amestecata cu blandete, forta, intelegere, zambet interior, iubire si armonie.. :) E ca si cum as merge desculta pe cel mai moale camp cu iarba si flori, sub cel mai albastru cer. E ca si cum as pluti pe un nor pufos, zambind in completa relaxare. E ca si cum as fi vantul care mangaie totul. Soarele bland de toamna, adierea unui fluture deasupra unei flori, susurul si energia apelor curgand deasupra pietrelor nemiscate. Si concluzia mea este: I am beautiful! I am important and significant! And so are you! Si despre asta e calatoria! Despre asta e viata! Despre a te descoperi in toata maretia si frumusetea ta! Si despre a ramane cu gura cascata in fata minunii care esti! :)

Va iubesc! Si sunteti atat de iubiti si frumosi si valorosi :) Always remember that!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu